"Jak bawić się i uczyć z pasją?" - Dorota Kamińska

Dostępność: dostępny na zamówienie
Wysyłka w: 5 dni
Cena: 42,00 zł 42.00
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: -
Kod produktu: JBS

Opis

Podtytuł: "Zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi czyli miniporadnik jak wychować dziecko Twórcze, Optymistyczne i Ciekawe świata"

Liczba stron: 116

Wydawnictwo: Centrum Edukacyjne BLIŻEJ PRZEDSZKOLA

Rok wydania: 2012

Oprawa: miękka
Format: B5

ISBN 978-83-61246-64-0

Pozycja dostępna

Od wydawcy:

Twórca TOC (ang. Theory of Constraints – teoria ograniczeń), dr Eliyahu M. Goldratt, marzył, aby pozostawić po sobie lepszy świat. Jego marzenia wprowadziła w życie Dorota Kamińska, pokazując, w jaki sposób używać narzędzi TOC we wczesnej edukacji w sposób kreatywny, systematyczny i dający dzieciom radość, za sprawą publikacji „Jak bawić się i uczyć z pasją? Zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi. Czyli miniporadnik jak wychować dziecko Twórcze, Optymistyczne i Ciekawe świata” wydanej przez Centrum Edukacyjne BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.

Dlaczego warto sięgnąć po miniporadnik? Ponieważ jest on:

  • wyjątkowy i unikatowy – jako jeden z pierwszych w Polsce i na świecie poradników pokazuje nowatorskie pomysły na zaadaptowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dzieckiem nieposiadającym jeszcze umiejętności czytania i pisania;
  • niestandardowy – zawiera innowacyjne rozwiązania metodyczne z zastosowaniem narzędzi TOC;
  • uniwersalny – wskazuje możliwości zastosowania narzędzi TOC podczas różnorodnych form aktywności i zajęć z dziećmi, a także rodzicami (do zastosowania w przedszkolu, szkole, na świetlicy, w domu, itp.);
  • elastyczny – może być stosowany w dowolnym miejscu (w sali zajęć w przedszkolu, w klasie lekcyjnej lub świetlicy szkolnej, czy też w innym miejscu przeznaczonym do zajęć edukacyjnych lub terapeutycznych) i czasie;
  • czytelny i łatwy w użyciu – zawiera wskazówki oraz gotowe wzory do pracy z dziećmi w postaci miniprojektów edukacyjnych, a także zdjęcia z zajęć z dziećmi i wykonane przez nie prace;
  • praktyczny – umieszczone w poradniku załączniki stanowią gotowe schematy graficzne narzędzi TOC i karty pracy do kserowania oraz zalaminowania.

Do kogo skierowany jest poradnik?

  • do kreatywnych oraz poszukujących niestandardowych rozwiązań i metod pracy nauczycieli, pragnących uczynić proces edukacyjny wychowanków fascynującą podróżą do krainy nauki poprzez zabawę;
  • do doświadczonych zawodowo, jak też dopiero rozpoczynających pracę nauczycieli i specjalistów;
  • do rodziców, ponieważ dzięki poradnikowi poznają oni możliwości praktycznego zastosowania narzędzi TOC w procesie skutecznego komunikowania się w relacji dziecko – rodzic.

Co zawiera poradnik?

  • sprawdzone propozycje praktycznych rozwiązań dotyczących zastosowania narzędzi TOC w pracy z dziećmi w młodszym wieku, ze szczególnym zwróceniem uwagi na aspekt pracy z dziećmi nieposiadających jeszcze umiejętności pisania i czytania;
  • propozycje zabaw, wzbogacone o autorskie pomysły i refleksje dotyczące zastosowania narzędzi TOC, pokazujące możliwości praktycznego zastosowania gałązki logicznej, chmurki i drzewka ambitnego celu podczas realizacji miniprojektów edukacyjnych; tematyką nawiązują one do znanych i lubianych przez dzieci bajek;
  • karty pracy dla dzieci, a także gotowe schematy narzędzi TOC przeznaczone do pracy grupowej (z możliwością kserowania i laminowania).

Książkę dopełniają bezpłatne narzędzia do pobrania

O autorze:

Dorota Kamińska – pedagog, neurologopeda, konsultant ds. wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej w Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie. Laureatka Ogólnopolskiego Konkursu Osobowość Roku zorganizowanego przez Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola pod patronatem MEN.
Certyfikowany Trener TOCfE (TOC for Education). Jako jedna z pierwszych osób na świecie profesjonalnie zaadoptowała narzędzia TOC dla potrzeb edukacji małego dziecka (w tym dzieci nie posiadających jeszcze umiejętności czytania i pisania). Swoje doświadczenia w tym zakresie zaprezentowała m.in. podczas XII Międzynarodowej Konferencji TOCFE
w Peru oraz XIII Międzynarodowej Konferencji TOCFE w Płocku, a także VI Forum Edukacyjnego zorganizowanego przez Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola.
Autorka publikacji z zakresu metodyki pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz profilaktyki i terapii logopedycznej, w tym cyklu artykułów o tematyce dotyczącej zastosowania narzędzi myślowych TOC, które ukazały się na łamach miesięcznika Bliżej Przedszkola:
  • Jak rozwijać umiejętność logicznego myślenie dziecka? zastosowanie narzędzi TOC w przedszkolu (nr 9.120 wrzesień 2011),
  • Dlaczego Pinokio ma długi nos? – czyli kilka słów na temat kłamstwa - opracowany we współpracy z Anną Szmyt (nr 11.122 – listopad 2011),
  • Dziecięcy savoir-vivre, czyli jak nauczyć dziecko przepraszać? Scenariusz zajęć z zastosowaniem narzędzi TOC chmurki (nr 7-8.130-131, magazyn specjalny 2012),
  • Pasowanie na przedszkolaka – jak skutecznie zaplanować imprezę przedszkolną. Scenariusz zajęć z zastosowaniem narzędzi TOC – drzewka ambitnego celu (nr 9.132 – wrzesień 2012), ü TOC – czyli jak wychować Twórcze, Optymistyczne i Ciekawe świata dziecko. Nowatorska metoda pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym – opracowany we współpracy z Joanną Sową (nr 10.133 – październik 2012).
Prowadzi szkolenia dla nauczycieli nt. wdrażania narzędzi TOC w pracy z dzieckiem, a także zajęcia dla studentów kierunków pedagogicznych i logopedycznych. Jej pasją jest również pomoc dzieciom, młodzieży i osobom dorosłym jąkającym się. Prowadzi terapię logopedyczną w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Ciechanowie, współpracuje także ze Specjalistycznym Centrum Terapii Jąkania w Wodzisławiu Śląskim (posiada Srebrny Certyfikat Polskiego Towarzystwa Logopedycznego). W pracy terapeutycznej stosuje narzędzia TOC w celu wspierania procesu samoregulacji i motywacji oraz automatyzacji płynnej mowy.
 

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl