WIZJONERSKIE ORGANIZACJE - Jim Collins, Jerry I. Porras

Dostępność: dostępny na zamówienie
Wysyłka w: 5 dni
Cena: 58,50 zł 58.50
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: -
Kod produktu: WO

Opis

Podtytuł: "Skuteczne praktyki najlepszych z najlepszych"

Tytuł oryginału: "Built to Last"

Liczba stron: 470

Wydawnictwo: MT Biznes

Oprawa: twarda z obwolutą
Format: 16,5cm x 24cm

ISBN 978-83-61040-07-1

Pozycja dostępna.

Prezentujemy Państwu kolejny światowy bestseller, książkę uznaną za współczesną wersję epokowego dzieła "Poszukiwanie doskonałości w biznesie".

Autorzy tak tłumaczą sukces książki:
"1. Idea budowania trwałej, wspaniałej firmy jest dla ludzi inspirująca.
2. Ludzie wnikliwi szukają koncepcji, które przetrwały próbę czasu. Odrzucają modne chwilowo  mądrości menedżerów wypływających na fali koniunktury i odchodzących z rynku, kiedy tylko prosperity ustępuje miejsca kryzysowi.
3. Zarządzający w firmach, miotanych na wszystkie strony falami odpływów i przypływów, znajdują w tej książce koncepcje prowadzące do produktywnych zmian - zmian, które nie niszczą już istniejących fundamentów firmy (poza sytuacjami, w których te fundamenty trzeba dopiero zbudować).
4. Na świecie jest wiele wizjonerskich organizacji, które znalazły własne skuteczne filozofie rozwoju."

Od wydawcy:

 

"Istnieją firmy wizjonerskie i pozostałe. Firmy wizjonerskie to te, które trwają przez całe stulecia i nieprzerwanie rosną w siłę, mimo że ich założyciele odeszli dawno temu. To machiny postępu, które żyją własnym życiem. Pytanie brzmi: jak skonstruować taką machinę?

To pytanie zainspirowało autorów tej książki do zbadania tysiąca ośmiuset lat łącznej historii wizjonerskich firm, wśród których są m.in. Walt Disney, Hewlett-Packard, 3M, Ford, IBM, Philip Morris, Sony, Wal-Mart, Citicorp, Marriott. Johnson & Johnson, Motorola, Boeing i American Express. Autorzy sięgają wstecz do czasów, kiedy te potężne dziś korporacje były raczkującymi przedsiębiorstwami. Opisują ich drogę do wielkości. Docierają do tego, co odróżnia firmy wizjonerskie od pozostałych. Opisują najważniejsze mechanizmy zarządzania wizjonerskimi organizacjami."

Z przedmowy autorów:

"Jesteśmy głęboko przekonani, że Wizjonerskie organizacje powinien przeczytać każdy dyrektor zarządzający, kierownik i przedsiębiorca na świecie. Powinni ją przeczytać także wszyscy członkowie rad nadzorczych, konsultanci, inwestorzy, dziennikarze, studenci na kierunkach biznesowych i wszyscy inni, którzy chcieliby poznać cechy wyróżniające najtrwalsze i najskuteczniejsze firmy na świecie. Czynimy tę odważną deklarację nie dlatego, że jesteśmy autorami tej książki, ale dlatego, że od wizjonerskich organizacji możemy się wiele nauczyć.

Prowadząc badania potrzebne do napisania tej książki i pisząc ją, dokonaliśmy czegoś, czego nikt jeszcze nie dokonał. Wzięliśmy do badań zestaw prawdziwie wyjątkowych firm, które przetrwały próbę czasu - funkcjonujących od, średnio rzecz biorąc, 1897 roku. Przeanalizowaliśmy ich działalność od początku ich istnienia do chwili obecnej, biorąc pod lupę wszystkie fazy ich rozwoju. [...]

Ze wszystkich naszych odkryć wyłania się jeden ogólny wniosek: zbudować nadzwyczajną organizację może prawie każdy. Lekcje wyniesione z badań nad wizjonerskimi firmami może opanować i wprowadzić w życie zdecydowana większość menedżerów, zarówno na niższych jak i na wyższych szczeblach. Mit o tym, że budowniczymi nadzwyczajnych firm mogą być tylko ludzie posiadający jakieś rzadkie czy nawet mistyczne cechy, których reszta świata nijak nie może nabyć, upadł na zawsze [...]"

Recenzje:

"Wiele napisano o wyzwaniach, z jakimi zmierzyć się muszą młode firmy, jednak jeszcze trudniejsze bywa przetrwanie próby czasu i utrzymanie wcześniej zdobytej pozycji rynkowej. Książka WIZJONERSKIE ORGANIZACJE to efekt wieloletnich, rzetelnych analiz firm, których strategie dojrzewały jak wino. Autorzy uniknęli typowych dla menedżerskich bestsellerów uproszczeń - pokazali, że na długotrwały sukces firmy nie składają się wyłącznie działania charyzmatycznych przywódców, ale też wypracowywane przez lata wizja, kultura i sposoby podejmowania decyzji biznesowych. "

-  prof. dr hab. Krzysztof Klincewicz,  Katedra Teorii Organizacji Wydz. Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

"Przystępnie podane wyniki badań naukowych pokazujące, co odróżnia firmy od lat wybierane w rankingach 'najbardziej podziwianych firm na świecie' od pozostałych - jeżeli sądzisz, że w twojej firmie można jeszcze coś poprawić, to książka może podsunąć ci pomysł, czym należałoby się zająć."

-  Marek Sypek,  Managing Director Johnson & Johnson Consumer Poland

"Autorzy nie obawiają się podważać często spotykanych stereotypów o organizacjach osiągających sukces. Słusznie zauważają, że to nie charyzmatyczne przywództwo i sztucznie sformułowane wizje, a ciągła zdolność do przezwyciężania samych siebie, zadawainia właściwych pytań, eksperymentowania. a jednocześnie skoncentrowania się na głównym celu, są czynnikami stymulującymi sukces w długim okresie. Ta lektura motywuje czytelnika do zdefiniowania, co dla jego firmy jest krytycznym czynnikiem sukcesu."

-  Andrzej Dąbrowski,  Prezes Zarządu Philip Morris Polska

"Po co budować przeciętną firmę, skoro można tworzyć coś dużo większego i trwalszego: wizjonerską organizację? Jim Collins i Jerry I. Porras pokazują, jak skonstruowano machiny postępu takie jak Sony, Citicorp czy 3M. Ta książka to fantastyczna podróż w świat uskrzydlonych firm, które wszyscy znamy i na których się wzorujemy."

-  prof. dr hab. Andrzej Stanisław Barczak,  Prezes Zarządu PTE w Katowicach

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl